Metodinė diena „Informatika pradiniame ugdyme. Mūsų patirtys“ atviros pamokos
Gegužės 24 d. mūsų gimnazijoje vyko Metodinė diena „Informatika pradiniame ugdyme. Mūsų patirtys“. Atvyko mokytojų iš kitų mokyklų: Juodšilių „Šilo“, Turgelių „Aistuvos“, Jašiūnų „Aušros“ gimnazijų, Kalesninkų Mykolo Rudzio, Buivydiškių pagrindinių mokyklų. Mūsų gimnazijos mokytojos pasidalino patirtimi. Kartu su atnaujintu programų turiniu informatika privalomai ateina į pradinį ugdymą jau šį 2023 m. rugsėjį. Skaitmeninės technologijos tampa svarbia mokymo, mokymosi dalimi.
Prisitaikyti prie šiuolaikinių mokinių poreikių, pasiūlyti naujovišką, mokinius įtraukiančią, į juos orientuotą ir su jų interesais susietą mokymosi patirtį darosi vis svarbiau. Dažnai pradinių klasių mokytojui kyla klausimas, kaip nepasimesti technologijų bei kompiuterinių programėlių gausoje. Gimnazijos mokytojai parodė, kad dirba nuosekliai ir kryptingai.
Pasaulio pažinimo pamoką 2b klasėje vedė vyresnioji mokytoja Rima Kovzan. Dar balandžio mėnesį klasė pradėjo planuoti ekskursiją į Druskininkus. Visi kartu su analizavo kelionės maršrutą, tyrinėjo, kokius objektus norės pamatyti. Savo siūlymus kėlė į PADLET lentą. Atviros informacinių technologijų-pasaulio pažinimo pamokos metu mokiniai buvo pakviesti planšetiniuose kompiuteriuose SCRATCH aplinkoje sukurti projektą „Kelionė po Druskininkus“. Mokiniai naudodami įvykių komandas suprogramavo veikėją, kuris aplanko keletą Druskininkų vietų – pakeitus fono paveikslėlį – lankomą objektą, veikėjas pasako, kokį objektą lankome. Su nekantrumu mokiniai laukia birželio 1 dienos, kai patys galės pasivaikščioti Druskininkų gatvėmis ir aplankyti, paliesti įsimintus objektus.
Pasitelkę informacines technologijas 3b klasės mokiniai, vadovaujami mokytojos metodininkės Žydrutės Pileckienės, mokėsi derinti daiktavardį su būdvardžiu. Dirbdami grupelėmis, poromis ir savarankiškai, pasikartojo būdvardžių derinimą su daiktavardžiais ir, naudodamiesi įvairiomis skaitmeninėmis programėlėmis, skenavo QR kodus ir atliko užduotis. Lapuose atliktą užduotį fotografavo ir siuntė mokytojai elektroniniu paštu; naudodami PLICKERS korteles, įsivertino savo darbą pamokoje, argumentavo, kodėl taip vertina.
Gilindami komunikavimo kompetenciją, pristatė grupelėse atliktus darbus, o juos siųsdami, parašė trumpą laišką mokytojai. Mažais žingsneliais, žaisdami vaikai mokosi programavimo pradmenų.
Pradinių klasių vyresniosios mokytojos Jelenos Gornostajienės ir anglų kalbos vyresniosios mokytojos Jolitos Šliažienės anglų bei informatikos integruotoje pamokoje 4b klasės mokiniai anglų kalba kūrė atviruką draugui. Per pamoką mokiniai piešė, fotografavo, naudomiesi QR kodu prisijungė prie programėlės, įkėlė piešinį, jį animavo, nukopijavę atlikto darbo nuorodą, siuntė į savo elektroninį paštą ir kt. Visi susikaupę – nebuvo kada žvalgytis: juk reikėjo pasistengti ir nesuklysti, kad galėtum mėgautis sukurtu darbu. O kokios emocijos tryško, kai spaudė vienas kitam ranką, teikė draugui atviruką. Daug išmoko, o kiek patyrė per pamoką... Emocijos pagavo ir pamokos stebėtojus.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Skaržinskienė