Ką žinome apie kibernetines grėsmes?
Tyrimai rodo, kad Lietuvoje mokiniai apie saugų elgesį internete sužino iš mokytojų. Mūsų gimnazijos IT mokytoja įtraukė mokinius į Europos kibernetinio saugumo mėnesio minėjimo veiklas ir dalį pamokų spalio mėnesį skyrė mokinių internetinio sąmoningumo ugdymui.
Vyresniųjų gimnazijos klasių mokiniai domėjosi socialiniais tinklais: kaip susidaro informacijos „burbulai“, kaip veikia socialinių tinklų reklama, kas yra troliai ir elfai, diskutavo apie suklastotus įrašus, netikras naujienas („fake news“) ir mokėsi jas atpažinti. Apsilankę projekto „Saugesnis internetas“ svetainėje www.draugiskasinternetas.lt, dalyvavo pirmoje Kahoot! viktorinoje „Sukčiavimas internete“ ir varžėsi su kitais Lietuvos mokiniais dėl vertingų prizų (nugalėtojai paaiškės spalio 29 d.). Taip pat I–IV gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo kūrybiniame komiksų konkurse „Kuriame saugų internetą kartu“. Šio konkurso tikslas yra skatinti Lietuvos mokyklų susidomėjimą Saugesnio interneto projektu ir atkreipti dėmesį į vaikų apsaugą nuo pavojų, tykančių virtualiojoje erdvėje, skatinti mokinius kūrybiškai perteikti savo nuomonę, požiūrį į saugų elgesį internete (nugalėtojai paaiškės gruodžio 1 d.).
Spalio 25 dieną 6c, IIIg klasių mokiniai kartu su kitų Lietuvos mokyklų atstovais dalyvavo nuotoliniame VI jaunimo forume „Šiandieniniai kibernetinio saugumo iššūkiai ir ką su tuo daryti?“ Kibernetinio saugumo ekspertas Evaldas Kerza jaunimui aiškino apie kibernetines ir informacines grėsmes ir kodėl yra svarbi elektroninės erdvės sauga. Mokiniai sužinojo, kokie kibernetiniai incidentai įvyko pasaulyje ir Lietuvoje, kokios žalos jie pridarė, kaip valstybės su tuo kovoja. Pasibaigus forumui, mokiniai pasidalino savo mintimis, ką sužinojo apie kibernetinį saugumą internete. 5–6 klasių mokiniai varžėsi viktorinoje „Saugūs slaptažodžiai“, kuri vyko spalio 25–29 d. (nugalėtojai paaiškės spalio 29 d.).
IT mokytoja Renata Babravičienė