Tarptautinis projektas „Медиа вокруг нас“
Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos informacinių technologijų būrelio mokiniai vykdo tarptautinį „eTwinning“ projektą rusų kalba „Медиа вокруг нас“. Projekto partnerės – Sakartvelas, Lenkija, Latvija, Armėnija, Ukraina, Turkija ir kitos šalys. Projekto tikslas – tobulinti mokinių medijų raštingumo įgūdžius, kritinį mąstymą skaitant ir matant įvairią pateikiamą informaciją.
Projekto „Медиа вокруг нас“ siekis yra motyvuoti mokinius aktyvioms veikloms, keistis idėjomis apie tai, kaip atskirti tikras žinias nuo netikrų, kaip kurti saugius slaptažodžius, tobulinti užsienio kalbos žinias, kritinį mąstymą, draugauti ir bendrauti, bendradarbiauti su kitų šalių moksleiviais, praplėsti kitų tautų tradicijų ir kultūrų supratimą, išmokti naudotis IKT priemonėmis.
Šalių-partnerių mokiniai kalbėjosi apie slaptažodžių kūrimą, socialinius tinklus, jų naudą ir riziką, apie internete tykančius pavojus, asmens duomenis ir jų saugumą, taip pat apie nuotraukų viešinimą internete. Sukūrėme vaizdo klipų, reportažų, nuotraukų koliažų, plakatų, brošiūrų su patarimais, taisyklėmis, kaip būti saugiam internete. Dalijomės įspūdžiais, įvairiais žaidimais, kurie padeda labiau pažinti saugaus interneto patarimus ir pan., išbandėme įvairius įrankius, sukūrėme logotipą, skelbėme geriausio logotipo konkursą. Taip pat projekto metu kūrėme ir išbandėme „pabėgimo kambarius“, arba kitaip vebkvestus. Tai yra tokia mokomoji priemonė, kurioje integruotos įvairios veiklos, susietos tam tikra tema. Mokiniai turi atrasti paslėptą papildomą informaciją žinioms pagilinti, visas paslėptas užduotis, jas išspręsti, gauti kodo skaitmenis ir galiausiai atrakinti kambario ar seifo duris. Ateityje sukursime bendrą elektroninę projekto dalyvių knygą apie tai, kas mus supa, kas įvyko nuotolinio mokymo metu. O svarbiausia – sukūrėme projekto partnerių darbų parodą.
Projekto metu ne kartą virtualiai susitikome su projekto partneriais, aptarėme veiklas, jų rezultatus. Pavyko susiorganizuoti virtualų projekto partnerių mokinių susitikimą, kurio metu kiekvienos šalies atstovai pristatė savo šalį, tradicijas, vietas ir pan. Vėliau žaidėme virtualią viktoriną Kahoot aplinkoje. Iš mokinių refleksijos galima spręsti, kad susitikimas visiems patiko.
Labai džiaugiuosi, kad mūsų mokiniai, dalyvaudami įvairiose projekto veiklose, gali bendrauti, bendradarbiauti su kitų šalių mokiniais ir, drauge atlikdami bendras užduotis, įsivertinti savo gebėjimus, stebėti, ko ir kaip mokosi vaikai kitose šalyse.
Informacinių technologijų mokytoja ekspertė Renata Babravičienė