Rudenėlio taku
Ruduo – turtingiausias iš visų metų laikų: jo kišenės prikimštos aukso…
Džimas Bišopas (Jim Bishop)
Ruduo – turtingiausias ir dosniausias metų laikas. Gamta nusidažo pačiomis gražiausiomis spalvomis, medžiai apsipila auksu… Prisiminti, kuo rudenėlis turtingas, kuo jis išsiskiria iš kitų metų laikų, turtinti žinias apie rudenį ir jo gėrybes, pasidžiaugti rudens derliumi ir spalvomis, o svarbiausia – tai daryti visiems drauge, buvo projekto „Rudens taku“ tikslas. Tam tikslui įgyvendinti buvo suplanuota daug įvairiausių užduočių, edukacinių užsiėmimų. Gimnazijos koridorių ir kiemelį papuošė parodos „Kaliausių paradas“ ir „Rudens puokštė“.
Visi pradinių klasių mokiniai dalyvavo edukacijoje „Tapyba ant vandens“. Ar kada nors girdėjote, kur atsirado tapyba ant vandens ir kokie buvo pirmieji piešiniai? Ar daug laiko ir pastangų reikalauja nupiešti tokius piešinius? Kaip jie gali būti perkeliami ant popieriaus? Visa tai ir dar daugiau mokiniai sužinojo dalyvaudami šiame užsiėmime. Tapyba ant vandens yra unikali tuo, kad nerasime vienodų piešinių. Kiekvienas piešinys yra vienintelis ir nepakartojams, o piešti gali visi nuo paties mažiausio iki vyriausio, nes tai nereikalauja jokių meninių sugebėjimų ar žinių. Edukacijos metu lavinome pasitikėjimą savimi, dėmesio sutelkimą, kūrybiškumą, bendravimo ir derybų įgūdžius, toleranciją vienas kitam ir dar daugelį kitų įgūdžių.
Pirmokėliai labai turiningai ir kūrybingai praleido projektinę dieną. Per interaktyvią pamoką „Stebime gamtą“ atliko smagias užduotėles, skaičiavo vaisius ir daržoves. Buvo ieškoma geriausių ir teisingiausių sprendimo būdų. Taip pat pirmokėliai smagiai sportavo ir svečiavosi gamtoje, stebėjo ir tyrinėjo rudenį pro padidinamąjį stiklą, pildė stebėjimo lapus, net spalvino rudeniu! Drauge su mokytoja sukūrė filmuką apie savo kūrybinę veiklą ir nudžiugino tėvelius.
Antrokai įdomiai praleido pamoką aktų salėje: pasipuošę kaukėmis-karūnomis dainavo, šoko, deklamavo eiles apie rudenį, minė mįsles, žaidė linksmus žaidimus. Vėliau antraklasiai gimnazijos fojė smagiai piešė rudenenėlio take pamatytus ne tik įvairiaspalviais dažais išmargintus medžius, bet žvėrelius ir paukštelius, žaidė lėlių teatrą.
3 klasių mokiniai skaitė apie rudenį įvairiuose šaltiniuose, analizavo, piešė, spalvino rudens mandalas, skaičiavo rudens grožio atradimus, daržoves pintinėse, kūrė pasakojimą „Auksinis rudenėlis“. Mokiniams taip pat labai patiko integruota pasaulio pažinimo, technologijų ir lietuvių kalbos pamoka „Medžiai rudenį“ bei mažųjų mokslininkų tyrimai gamtoje. Dienos veiklas užbaigė fotosesija gimnazijos kiemelyje.
Ketvirtokai visą savaitę kalbėjo apie sveiką maistą, sveiką gyvenimo būdą. Mokiniai buvo skatinami sveikai maitintis, gyventi, sportuoti, laikytis higienos. Per skaičiavimo įgūdžių tobulinimo pamoką mokėsi apskaičiuoti nestandartinių figūrų plotus. Aktyviai varžėsi viktorinose su Kahoot programėle. Buvo labai smagu po kiekvieno atsakymo matyti asmeninį įvertinimą bei užimamą vietą. Lauke ieškojo simetrijos gamtoje, atliko įvairias užduotis. Lietuvių kalbos pamokų metu mokiniai kūrė pasakojimą apie Kaliausę, kuri liko darže vienui viena, be savo draugių daržovių, bandė įsivaizduoti, ką ji jautė, ką išgyveno.
Galbūt surado naujų draugų, o gal atvyko pas mus į gimnazijos kiemą, kur džiugina kiekvieno praeivio akį ir kelia šypseną bei jaukius prisiminimus apie vasarą?
Projektas „Rudenėlio taku“ padėjo įgyti žinių apie gamtą ir mus supančią aplinką, gebėjimų, kurie padeda pažinti pasaulį ir išsiugdyti vertybines nuostatas, o svarbiausia – patirti pažinimo džiaugsmą!
Pradinių klasių mokytoja Ivona Gornostajienė