Pamokos kitaip lauko erdvėse
Gaivų birželio 18 d. rytą Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos mokiniai ir mokytojai rinkosi į miesto parką. Smalsu buvo visiems. Pirmą kartą miesto parke, stadione ir kitose aikštelėse buvo suplanuota projektinė diena „Pamokos kitaip. Integruotos pamokos lauko erdvėse“. Projektinei dienai ruošėsi visi: kūno kultūros, menų ir technologijų mokytojai, klasių vadovai, mokiniai ir tėvai. Smagu, kad susirinko daug penktų, šeštų, aštuntų, antros gimnazijos klasės mokinių ir mokytojų. Mūsų galėjo būti dar daugiau, bet kitų klasių mokiniai tą dieną dalyvavo pažintinėse ekskursijose. Tie, kas neišsigando vasaros kaitros ir nepatingėjo pakilti nuo sofos, tikrai puikiai praleido laiką.
Projektinės dienos pradžioje buvo akcentuoti keli momentai. Visų pirma, kad visos veiklos – tai pamokos, tik kitaip. Jos turėjo mus praturtinti žiniomis, įtvirtinti senus ir formuoti naujus įgūdžius, skatinti draugiškumą ir toleranciją. Visiems didelis iššūkis buvo erdvės be sienų. Turėjome stengtis vieni kitų klausyti, girdėti ir suprasti. Dar vienas projektinės dienos tikslas buvo aktyviai praleisti laiką, susidraugauti, išmokti dirbti komandoje, grupėje, išmokti aktyviai ilsėtis.
Mokiniai buvo suskirstyti į keturias grupes. Kiekvienai grupei buvo pasiūlytos keturios veiklos. Veiklas pavadinome stotelėmis. Už kiekvieną iš jų buvo atsakingi du mokytojai. Visos keturios grupės pasikeisdamos galėjo išbandyti save skirtingose veiklose. Mokinius visose veiklose lydėjo klasių vadovai, kurie fiksavo gražiausias ir smagiausias akimirkas, padėjo vaikams susikaupti ir atsiskleisti, patys aktyviai dalyvavo. Organizatoriai stengėsi, kad veiklos būtų kaitaliojamos, kad po aktyvių veiklų vaikai galėtų pailsėti „Technologijų ir maisto ruošimo“ stotelėje arba atsipūsti ir kūrybiškai atsiskleisti „Muzikinėse dirbtuvėse“. Pasirūpinta buvo ir tuo, kad veiklos neprailgtų, kad mokiniai ilgai nebūtų saulėkaitoje, kad nepritrūktų vandens. Kiekviena veikla turėjo savo tikslų, uždavinių, buvo stebima ir vertinama.
„Orientacinis žaidimas“ (mok. V. Frizel ir A. Sliževskij) reikalavo gebėjimo dirbti grupėse, paklusti grupės vadovo nurodymams, susikaupti ir tiksliai atlikti užduotį. Buvo svarbu ne tik kuo greičiau surasti ir surašyti skaičiais užkoduotas sporto šakas, bet ir pažymėti tas vietas žemėlapyje. Mokiniai sugalvodavo savo užduoties atlikimo taktiką, kad kuo greičiau viską atliktų ir surinktų kuo daugiau taškų, bet tai ne visada pasiteisindavo. Jei užduotis būdavo atlikta ne iki galo, reikėdavo grįžti atgal ir atlikti nuo pradžių. Mokytojas V. Frizel už sumanumą, grupinį darbą, įsiklausymą, užduoties atlikimą ypač pagyrė IV grupę, kurią sudarė aštuntų ir antros gimnazijos klasių mokiniai.
„Muzikinės kūrybinės dirbtuvės“ (mok. O. Karčevska ir N. Rogožienė) pasitiko mokinius nauju iššūkiu – žinomai liaudies dainai „Tu, Lietuva, tu mano“ sukurti naujus posmus. Vaikai nustebino savo kūryba ne tik muzikos mokytojus, bet ir klasių vadovus. Ant akmenų, suoliukų, medžių šešėliuose gimė puikūs posmai apie Lietuvą, Šalčininkus, gimnaziją, draugystę, tėvų ir vaikų santykius, gamtą, mokytojus ir net padėka už tokią puikią projektinę dieną. Kiekviena grupė pristatė savo posmus nenutrūkstamoje dainoje, kurią sujungė visų drauge dainuojamas priedainis. Kūrybiškiausi ir nepralenkiami šioje veikloje buvo penktokai ir šeštokai.
Stotelėje „Tin-Rin“ (mok. J. Tremba ir A. Venckevič) mokiniai buvo supažindinti su nauju žaidimu, kuris atsirado prieš 70 metų Lenkijoje. Mokytojas A. Venckevič pasakojo apie olimpinį čempioną fechtuotoją V. Stšiževskį, kuris, patyręs traumą ir nepatekęs į rinktinę, kad neprarastų sportinės formos, sugalvojo žaidimą „Ringo“. Žaidimas išpopuliarėjo ir paplito po visą Europą. Vaikai buvo supažindinti su žaidimo taisyklėmis ir galėjo išbandyti žaidimą patys.
Kvapniausia „Technologijų ir maisto ruošimo“ (mok. S. Morozova ir J. Lašakevičius) stotelė kvietė atsipūsti, pailsėti. Kartu tai buvo gera proga vaikams dar kartą prisiminti apie sveiką maistą, daržovių ir vaisių svarbą kasdienėje mityboje, apie pavojus ruošiant maistą lauke, apie šiukšlių surinkimą ir gamtos puoselėjimą. Mokiniai draugiškai dalinosi ir ką tik iškeptomis dešrelėmis ir dienos įspūdžiais.
Projektinės dienos aptarti susirinkę dalyviai negailėjo plojimų veiklas parengusiems mokytojams, sau. Dar kartą smagiai nuskambėjo daina „Tu, Lietuva, tu mano“ su naujai sukurtais posmais ir buvo paskelbti dienos nugalėtojai. Nors visi dienos dalyviai stengėsi ir nuoširdžiai atliko užduotis, mokytojams pasitarus, projektinės dienos diplomas buvo įteiktas 6b klasės mokiniams, kurie be baudos taškų pasiekė geriausią rezultatą. Dėkoju visiems už puikiai praleistą laiką. Linkiu šiltos ir saugios vasaros!
Muzikos mokytoja Olga Karčevska