Vaikų gamtamokslinė dieninė stovykla „Tyrinėtojų galia“
Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijoje vasario 19–21 dienomis vyko trumpalaikė dieninė stovykla „Tyrinėtojų galia“.
Šiuo metu vaikams geriausiais draugais yra tapę išmanieji telefonai, planšetės, kompiuteriai, todėl mūsų gimnazijos pradedančiajai biologijos mokytojai Irenai Kucevič kilo idėja surengti stovyklą. Pradinukai yra labai imli amžiaus grupė. Norėdama paskatinti susidomėjimą gamta, gamtos mokslais, tobulinti eksperimentinius bei tyrinėjimų įgūdžius, ji sukvietė vaikus į dienos stovyklą. Stovyklautojai tirdami ir eksperimentuodami turėjo galimybę geriau pažinti supantį pasaulį, stebėti jį tyrėjo ir kūrėjo žvilgsniu. Tiriamoji veikla skatino kritinį mąstymą, gebėjimą spręsti problemas, pažinti aplinką ir save, ugdė praktinio darbo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Tokia patirtis gerina ir mokinių gamtamokslinį raštingumą.
Stovykloje vaikai kūrybinę, tiriamąją ir praktinę veiklą derino su poilsiu. Stovyklos organizatorė supažindino vaikus su eksperimentu ir tiriamąja veikla. Visi išnagrinėjo mikroskopo sandarą. Atliko įvairius tyrimus ir bandymus, tokius kaip: „Ugnikalnio išsiveržimas“, „Balionas vaiduoklis“, „Permatomas guminis kiaušinis“, „Ugnis ir dujos“. Gaminosi „Lavos“ lempą, muilo burbulus, ekobombas ir kt. Daug dėmesio skyrė patyriminei veiklai: pojūčių žaidimams, saugiam emocijų reiškimui, kūrybinei saviraiškai. Aptarė dienos įspūdžius ir patyrė daug kitų smagių dalykų.
Stovykla suteikė mokiniams daug naujų įspūdžių, patirčių ir gerų emocijų. Diena baigėsi „Piratų nuotykiais ir lobio ieškojimu“, filmo peržiūra ir atrasto lobio smaližiavimu, lūkesčių apibendrinimu ir palinkėjimais, kad kitą kartą stovykla vyktų su nakvyne.
Keletas vaikų atsiliepimų: „Man labai patiko vulkano išsiveržimas, lavos lempa ir baliono pūtimas. Labai džiaugiuosi, kad pas mus yra tokia puiki mokytoja. Man ji labai patinka.“ (Viltė) „Vakar buvo labai linksma diena, darėme daug tyrimų. Labai patiko linksmųjų burbulų pūtimo varžybos.“ (Marekas) „Stovykla buvo nuostabi. Mes darėme daug bandymų, žaidėme, tyrinėjome svogūno epidermio ląstelę. Sužinojau mikroskopo dalis.“ (Juna)
Šiuo metu labai dažnai girdime, kaip svarbu ieškoti inovatyvių sprendimų, kad mokymasis taptų išties įdomia, patrauklia veikla kiekvienam vaikui. Kad „šiuolaikinių technologijų“ karta išmoktų stebėti, tyrinėti, pažinti. Kad pažintų vertybes, mokytųsi atsakingai elgtis su gamta, pajaustų, kiek daug įdomios veiklos joje galima atrasti. Kiek daug galima patirti, sužinoti, pajausti, tirti, eksperimentuoti.... Tikiuosi, kad ši stovykla mokinius paskatino atidžiau ne tik stebėti gamtą, bet ir labiau pažinti savo vidinį pasaulį, sudomino moksline veikla, atskleidė mokslo reikšmę kasdieniame gyvenime, taip pat priartino mokinius prie realaus mokslo ir suteikė galimybę įgyti patirties per praktinę veiklą.