!--- This file contains the functions of the template. DO NOT MODIFY IT, otherwise the template will break !--->

Projektinė diena „Aš ir Lietuva“

Paskelbta: 2019 vasario 19, Antradienis

as ir Lietuva projektas 1Penktadienį, vasario 15 dieną, visos Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos klasės (taip pat ir „Tūkstantukai“ – darželio auklėtiniai) dalyvavo skirtingose veiklose. Projektinė diena buvo skirta Lietuvos Valstybės atkūrimo 101-ioms metinėms. Diena buvo ypač džiugi dar ir dėl to, kad ji buvo paskutinė prieš mokiniams išeinant atostogų.

Pirmajam dienos skambučiui dar net nesuskambėjus po gimnazijos koridorius pasklido didinga Vinco Kudirkos „Tautiška giesmė“ – giedojome ją vienu balsu! Mokyklos bendruomenė jau ne pirmus metus Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną švenčia giedodama himną (ir tai jai labai patinka!). Visi sustojo grandinėle antrajame aukšte, kad išreikštų savo meilę ir pasididžiavimą. Prieš iškeliaudami į numatytus projektus, mokiniai turėjo galimybę pasimėgauti XXV Lietuvos mokinių dailės olimpiados „Mano Lietuva: minime Pasaulio lietuvių metus“ 1 etapo darbų paroda – tai buvo viena iš keleto tądien eksponuotų parodų.

as ir Lietuva projektas 2Vėliau visi mokiniai išsiskirstė po klases, kur vyko netradicinės pamokos ir kitokios veiklos pilietiškumui ugdyti. Kiekviena veikla suteikė galimybę mokiniams atrasti Lietuvos istoriją iš naujo, pastebėti smulkmenas, į kurias iki šiol neatkreipė dėmesio, prisiminti pamirštus įvykius ir sužinoti bei atrasti daug naujų, įdomių faktų apie savo gimtąjį kraštą, gimnaziją. Devintokai pradėjo savo dieną apsilankymu gimnazijos muziejuje, kuriam tą dieną sukako lygiai metai – juk atidarėme jį 2018 metų vasario 15-ąją – švęsdami Lietuvos valstybės šimtmetį! Vėliau muziejuje apsilankė ir aštuntų klasių mokiniai. Jaunuoliai čia pamatė unikalių eksponatų, susijusių su mūsų mokyklos ir Lietuvos istorija, prisiminė tradicijas, išgirdo apie buvusias abiturientų laidas. Įsteigta 1997 metais, iki šių dienų gimnazija sukaupė turtingą istoriją, ir mokiniai apie ją daugiau sužinojo. O išklausę pasakojimus, lankytojai patys galėjo paimti bei peržiūrėti albumus ir kitus eksponatus.

as ir Lietuva projektas 3Viena iš veiklų, kuri buvo surengta mokinių iniciatyva, supažindino su projektu „Žinau, ką renku“. Dvi abiturientės pasidalijo savo patirtimi, įgyta su šia politinės stebėsenos platforma. Mokiniai buvo raginami domėtis politika, sąmoningai dalyvauti viešajame gyvenime. Klasės buvo suskirstytos į partijas ir bendraklasiai turėjo sukurti savo tobulą kandidatą, kuris atstovautų jiems mero rinkimuose. Po kandidatų debatų prasidėjo balsavimas ir abiturientės unikaliu būdu parodė, kas atsitinka, kai jaunimas lieka abejingas politikai savo šalyje: didžioji dalis balsų liko suplėšyti, kadangi tik maža visų Lietuvos piliečių dalis eina balsuoti. Taip tikruose rinkimuose išrenkamas dažniausiai mažiau kvalifikuotas žmogus.

as ir Lietuva projektas 4Aktų salėje lektorė Gintarė Židonė vedė dvi paskaitas. Vienoje iš jų jaunesni gimnazijos nariai diskutavo apie Lietuvos istoriją. Juos lektorė supažindino ne tik su bendrais įvykiais, tačiau ir atskleidė kai kurių prezidentų biografijas, akcentavo, kaip jie padėjo suformuoti šiuolaikinę mūsų tėvynę. Vyresnių  klasių mokiniams G. Židonė papasakojo apie savanorystę. Gimnazistai gavo atsakymus į visus jiems rūpimus klausimus, patarimų, kaip, kur ir kada savanoriauti. Pati lektorė yra padėjusi tokioms organizacijoms ir projektams kaip „Open House Vilnius“, „Now Japan“, Lietuvos aklųjų biblioteka ir t. t. Daugiau apie savanorystę, dalyvavimą valstybės gyvenime ir ateitį vienuoliktokai sužinojo projekte „Būsiu veikliu piliečiu“.

as ir Lietuva projektas 5Šeštokai dalyvavo integruotose pamokose. Rusų ir vokiečių kalbų mokytojos integravo lietuvių kultūrą su jų mokoma kalba. Vaikai ne tik gavo įdomių žinių, bet ir išėjo iš klasės dar labiau susidomėję neseniai išsirinkta užsienio kalba. Rusų kalbos šiais metais pradėję mokytis mokiniai žiūrėjo seną animacinį filmuką „Gintaro pilis“, o „vokietukai“ domėjosi vienu svarbiausių valstybės simbolių – himnu. Abi grupės pažino savo kraštą naujomis akimis.

as ir Lietuva projektas 6Išsiaiškinti himno prasmes tapo ir viena pradinukų užduočių. Mokytojos teigia, kad švęsdami Lietuvos gimtadienį su mokiniais kalbamės apie Tėvynę, jos simbolius, svarbiausius įvykius, žmones, visada giedame Lietuvos himną. Tačiau ar tikrai suprantame teksto prasmę? Ar esame gerai įsiklausę, kas ten giedama, ką tai reiškia?  Todėl 101-ojo Lietuvos gimtadienio proga mokiniai atsigręžė į Lietuvos himną ir išsamiau jį paanalizavo, remdamiesi knyga „Tautiška giesmė. Įdomybių knyga V. Kudirkos kūrinio motyvais“. Atidžiai skaitydami, analizuodami iliustracijas pradėjome suprasti  Lietuvos himną. Himno analizė puikiai atsispindėjo mokinių piešiniuose. Tikimės, kad atradome artimesnį ryšį su „Tautiška giesme“ ir giedodami jį prisiminsime didvyrius, savo meilę Lietuvai ir bus daug smagiau nei tiesiog giedoti nesuprantant.

as ir Lietuva projektas 7Negalima pamiršti ir netradicinių anglų kalbos pamokų. „Vilnius Legend“ ir „Lithuania is our home“ ugdė pilietiškumą. Penktokėliai vaidino Vilniaus legendą, o vienuoliktokai diskutavo apie savo meilę tėvynei. Niekas neturėtų nustebti, kodėl buvo pasirinkta Geležinio vilko legenda, – juk tai vienas iš populiariausių padavimų ne tik apie Vilnių, tačiau ir apie Lietuvą. Mokiniai galėjo giliau suprasti legendos esmę, ją patys perteikti. Vienuoliktokai, išklausę dainą apie Lietuvą ir gavę reikiamo įkvėpimo, parašė, kodėl gi Lietuva yra jų namai, o vėliau pasidalijo mintimis su bendraamžiais.

Vyko dar ir „Mano pergalė tau – Lietuva“. Gimnazijos nariai išbandė savo fizines jėgas įdomiuose žaidimuose sporto salėje. Tačiau vyko ne tik estafetės – tarp estafečių buvo užduodami klausimai apie geografiją. Mokiniai buvo išbandyti fiziškai bei lavinti protiškai. Taip pat tradiciškai sporto salėje vyko „Mes būsim stiprūs, drąsūs, vikrūs Lietuvos vaikai“ (panašaus pobūdžio projektas dažniausiai vykdomas per Šaulių dieną).

as ir Lietuva projektas 8Pagrindinė dienos veikla buvo viktorinos ir protmūšiai. „Aš tikrai myliu Lietuvą“, „Atrask ir pažink savo gimtąjį kraštą“, „Šimtmečio protų kovos“ ir dar keletas tikrino jaunimo žinias apie gimtinę. Viktorinos gilinosi į daug skirtingų temų: architektūrą, konstituciją, Šalčininkų rajoną, transporto priemones ir t. t. Kiekvienas dalyvis gavo galimybę parodyti savo sugebėjimus ir išmokti kažko naujo. Kai kurie protmūšiai buvo lengvesni, kai kurie sunkesni, bet neabejotina, kad bent keli įdomūs faktai visiems įsiminė.

as ir Lietuva projektas 9Be jau minėtų veiklų, mokiniams įsiminė ir „Trispalvė cheminiuose junginiuose“, „Matematinė kelionė po Lietuvos istoriją“, susitikimas su rašytoju „Lietuva rašytojo Virgio Šidlausko akimis“, „Pasveikinkim vieni kitus“ ir t. t. Niekas net nepastebėjo, kaip greitai prabėgo laikas ir prasidėjo paskutinis šios unikalios dienos renginys – koncertas. Renginį pradėjo gimnazijos direktoriaus Vidmanto Žiliaus ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Regioninių mokyklų skyriaus vedėjo Jono Vasiliausko sveikinimai ir padėkos. Istorines aplinkybes prie šių dienų mokinių priartino buvęs mūsų gimnazijos abiturientas, politikos mokslų specialistas Aurimas Skaržinskas. 8 klasės mokinės įspūdingai skaitė Šatrijos Raganos „Dėl ko tavęs čia nėra?“ Klausant tiesiog į širdį smelkėsi dažnai kartojami žodžiai: „Dėl ko čia tavęs nėra?“ Toliau scenoje suskambėjo neįtikėtino grožio Adrianos Bryžytės balsas. Žiūrovams net nespėjus atsikvėpti, salę pakerėjo fortepijono skambesys – tai buvo L. van Bethoveno „Mėnesienos sonata“. Pasirodymą pradėjo elegantiškas šokis, perėjęs į J. Vaičiūnaitės „Barborą Radvilaitę“. Koncertui besibaigiant skambėjo svečių – Stanislovo Moniuškos menų mokyklos jaunių choro – dainos „Skriski Lietuvėlėn“ ir „Oi tu strazde strazdeli“. Po to visi renginyje pasirodę mokiniai atėjo į sceną išlydėti žiūrovų su paskutine daina „Abėcėlė – Lietuva“.

as ir Lietuva projektas 10O apibendrinti norėčiau pasigėrėdama, jog visi, maži ir dideli, net sportuodami ar plaukdami patyrė daug džiaugsmo žaisdami žaidimus, susijusius su Lietuvos vardu.  Mokiniai su džiaugsmu ir didžiuliu entuziazmu žaidė įvairius stalo bei interaktyviuosius  žaidimus keliaudami po Lietuvos praeitį ir dabartį, žemėlapį, atsakinėdami į klausimus patikrino savo žinias ir gebėjimus, kūrė dovanas su Lietuvos simbolika, dėliojo dėliones, lietuviškus ornamentus, miestų pavadinimus. Labai šventiškai nuteikė linkėjimų rašymas Lietuvai. O šiuos linkėjimus   „išsiuntėme“ į dangų „oro paštu“ – balionais. Dar kartą SU GIMTADIENIU, LIETUVA!!!

II ga klasės mokinė Laurita Vabuolaitė

Apie gimnaziją
  • oficialusis pavadinimas – Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazija;
  • teisinė forma – biudžetinė įstaiga;
  • duomenys kaupiami Juridinių asmenų registre, kodas 111961115.
Buveinės adresas:
    Šv. Jono Pauliaus II g. 3, 17126 Šalčininkai
Ssl seal 1
Kontaktinė informacija:
  • telefonas: +370(380)53912;
  • faksas: +370(380)53912;
  • el. paštas: rastine@sltg.lt