Bendraukime mokykloje be patyčių
Patyčios mokykloje – svarbi ir aktuali problema. Moksleivių patiriamos patyčios turi rimtų pasekmių vaiko psichosocialinei raidai. Mūsų gimnazijos klasių vadovai kasmet įgyvendina prevencines programas mokydami mokinius bendrauti tarpusavyje, ugdo emocinius ir socialinius gebėjimus ir kt. Šių metų kovo mėnesį gimnazija nusprendė skirti daugiau dėmesio šiai problemai nagrinėti. Buvo suplanuotos pamokos pradinių, vyresnių klasių mokiniams, vyko anoniminė 5–10 kl. mokinių apklausa apie patyčias ir psichoemocinę savijautą.
Jaunesnių klasių mokiniai mokėsi suprasti, kas yra patyčios, žiūrėdami animacinį filmuką pagal H. K. Anderseno pasaką „Bjaurusis ančiukas“. Sužaidė Kahoot žaidimą, rašė linkėjimus ančiukui ant iškirptų rankyčių, kuriomis išklijavo ančiuką.
Gyvenimo įgūdžių, dailės, technologijų ir klasės valandėlių metu per veiklas moksleiviai mokėsi suprasti, kas yra draugystė, patyčios, konfliktai, pajuokavimai, iš ko ir kodėl tyčiojamasi, kaip jaučiasi vaikai, patyrę patyčias, kokių veiksmų reikia imtis norint užkirsti kelią patyčioms, kaip jas įveikti.
Moksleiviai skatinami pagalvoti, kad nuo jų vaidmens, supratimo ir poelgių priklauso, ar jie mokės bendrauti be patyčių. Patyčios nėra norma, jas privalome stabdyti visi.
Vyresnioji socialinė pedagogė Irena Lankelienė